hallo Spring Familie

I need to reset the crash error, but to do that I need to find the crash sensor and replace it - I think so.
I don't think that you have to replace any crash-sensor. There should be three.
One is inside the Airbag Control unit.
There should be one more in each b-piller left and right.
Did you already Change the seatbelt-restraints/belt pretensioners? If they blew, and they did, an Error occurs.
The resistors are then Infinite. The Airbag Control unit Checks that all The time.
They should have about one or two Ohm.
 
Yes same car
I spent
* 1800 Eur labor (mainly welding as I am not a mechanic and cannot weld)
* 1200Eur painting
* 150 Euro for evacuation service to and from the shop to TUV station
* 300 Euro for seatbelt repairs
* 120 Eur registration fee
* 3430 Eur in parts
Working hours – about one week in the welding shop and another in the paint shop

Ich habe ausgegeben
* 1800 Euro Arbeitsaufwand (hauptsächlich Schweißen, da ich kein Mechaniker bin und nicht schweißen kann)
* 1200Eur Autolackierung
* 150 Euro für den Evakuierungsservice vom Geschäft zur TÜV-Station
* 300 Euro für Gurtreparaturen
* 120 Eur Anmeldegebühr
* 3430 Eur in Teilen
Arbeitszeiten – etwa eine Woche in der Schweißerei und eine weitere in der Lackiererei
Wenn ich das zusammenrechne, komme ich auf 7000€ plus das Unfallfahrzeug 4000€ sind in Summe 11000€.
Ok, du hast viel über das Auto gelernt und eine Reparatur in weniger als drei Monaten ist einsamer Rekord. In einer deutschen Werkstatt kann das schon mal 6 Monate und länger dauern.
 
Und für die AEs die eine Werkstatt dafür aufgeschrieben hätte gäbs wahrscheinlich zwei Neue!

Hurt ab vor der Arbeit, wäre mir aber viel zu unsicher gewesen, kann schnell an kleinen Dingen scheitern.
Um den Preis gäbs sicher schon was Gebrauchtes was fährt...
 
I don't think that you have to replace any crash-sensor. There should be three.
One is inside the Airbag Control unit.
There should be one more in each b-piller left and right.
Did you already Change the seatbelt-restraints/belt pretensioners? If they blew, and they did, an Error occurs.
The resistors are then Infinite. The Airbag Control unit Checks that all The time.
They should have about one or two Ohm.
Yes I already changed the seatbelt pretensioners that's what cost 300Euros,(75Eur for each belt) and had to reprogram seatbelt ECU to delete hard coded error.
 
If I add it all up, I get 7000€ plus 4000€ for the vehicle involved in the accident, making a total of 11000€.
OK, you've learned a lot about the car and a repair in less than three months is a record. In a German workshop, it can take six months or more.
Ja, es hat mich 11.000 Euro gekostet – es ist immer noch günstiger als der Gebrauchtkauf, denn gebrauchte kosten hier etwa 15.000 Euro und ich habe eines mit nur 11.000 km Laufleistung bekommen
 

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